Your basket is currently empty!
Terugbetaal- en retourneringsbeleid
Laatst bijgewerkt: 30 oktober 2025
Geen standaard retourtermijn voor planten
Omdat planten levende wezens zijn, kunnen ze niet worden geretourneerd zoals andere producten. We bieden daarom geen standaard retourtermijn voor onze planten.
Wel: 30 dagen plantgarantie
We willen dat je blij bent met je groene metgezel. Daarom bieden we een 30 dagen plantgarantie vanaf de leverdatum. Dat betekent:
- Als je plant binnen 30 dagen na ontvangst onverwacht achteruitgaat, ondanks goede verzorging, dan zoeken we samen een oplossing.
- Dit kan een vervangende plant zijn, een shoptegoed of een andere passende regeling — afhankelijk van de situatie.
Wat valt onder de garantie?
- Planten die binnen 30 dagen verwelken, rotten of ernstige schade vertonen bij aankomst of kort daarna
- Problemen die niet te wijten zijn aan verzorgingsfouten, extreme temperaturen of ongeschikte standplaats
Wat valt niet onder de garantie?
- Normale groeiveranderingen of bladverlies
- Schade door verkeerd water geven, tocht, direct zonlicht of andere omgevingsfactoren
- Planten die zijn verpot of aangepast
Andere producten
Voor niet-levende producten zoals potten, accessoires of cadeaubonnen gelden de volgende regels:
- Niet-levende producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd, mits ongebruikt en in originele verpakking.
- Cadeaubonnen en digitale producten kunnen niet worden geretourneerd.
Retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij het gaat om een fout van onze kant.
Vragen of garantieclaim?
Stuur een mailtje naar info@floraholic.nl met:
- Je ordernummer
- Foto’s van de plant en verpakking
- Een korte beschrijving van het probleem
Je ontvangt binnen 2 tot 5 werkdagen een reactie op je melding. We nemen elke plant serieus, dus we nemen de tijd om je situatie zorgvuldig te beoordelen.